INGLÊS - ACTIVITY 3 (SEMANA 5 / 4º BIM 2020)

 


Hello students!

 

Na semana passada vocês puderam aprofundar um pouco mais sobre os pronomes interrogativos em inglês. E aí, conseguiram entender direitinho? Sempre que tiverem dúvidas podem nos procurar, Ok?

O roteiro desta semana refere-se a ACTIVITY 3 do Caderno do Aluno Vol. 4 (p. 147). A ideia é que vocês consigam identificar os argumentos existentes no texto “Video games are good for you!” (que vocês já leram em aulas anteriores); reflitam sobre eles e manifestem uma opinião escrita. Uau!!! Parece muito, mas não é!

Let's start?

 

Task 1 - A primeira tarefa será ler novamente o texto, atenciosamente! Os grifos feitos no texto são para destacar alguns argumentos apresentados no texto.

 


Video games are good for you!

 

1. For years video games have been criticized for making people more antisocial, overweight or depressed. But now researchers are finding that games can actually change us for the better and improve both our body and mind.

2. Games can help to develop physical skills. Pre-school children who played interactive games such as the ones available on Wii have been shown to have improved motor skills, for example, they can kick, catch and throw a ball better than children who don’t play video games. A study of surgeons who do microsurgery in Boston found that those who played video games were 27 per cent faster and made 37 per cent fewer errors than those who didn’t. Vision is also improved, particularly telling the difference between shades of grey. This is useful for driving at night, piloting a plane or reading X-rays.

3. Games also benefit a variety of brain functions, including decision making. People who play action-based games make decisions 25 per cent faster than others and are no less accurate, according to one study. In another study by researchers from the University of Rochester in New York, experienced gamers were shown to be able to pay attention to more than six things at once without getting confused, compared with the four that most people can normally keep in mind. Additionally, video games can also reduce gender differences. Scientists have found that women who play games are better able to mentally manipulate 3D objects.

4. There is also evidence that gaming can help with psychological problems. At the University of Auckland in New Zealand, researchers asked 94 young people diagnosed with depression to play a 3D fantasy game called SPARX and in many cases, the game reduced symptoms of depression more than conventional treatment. Another research team at Oxford University found that playing Tetris shortly after exposure to something very upsetting – in the experiment, a film of traumatic scenes of injury and death was used – can actually prevent people from having disturbing flashbacks.

5. The effects are not always so positive, however. Indiana University researchers carried out brain scans on young men and found evidence that violent games can alter brain function after as little as a week of play, affecting regions in the brain associated with emotional control and causing more aggressive behavior in the player. But Daphne Bavelier, one of the most experienced researcher in the field, says that the violent action games that often worry parents the most, may actually have the strongest beneficial effect on the brain. In the future, we may see many treatments for physical and neurological problems which incorporate the playing of video games.

Adapted from:

http://learnenglishteens.britishcouncil.org/skills/reading/upperintermediate-b2-reading/video-games-are-good-you

 

Task 2 – A segunda tarefa será para você dizer em qual parágrafo do texto podemos encontrar os seguintes argumentos. Vocês copiarão o argumento em português no seu caderno ou portfólio, pulando uma linha entre um argumento e outro. Depois vocês irão escrever no espaço entre os parênteses a que parágrafo ele se refere. Ex: (paragraph 1)

 

Ø  A visão também pode ser aprimorada, notando especialmente a diferença entre os tons de cinza. Isso é útil para dirigir à noite, pilotar um avião ou ler raios-X. (__________)

__________________________________________________________

 

Ø  Jogadores de videogame mais experientes mostraram ser capazes de prestar atenção a mais de seis coisas ao mesmo tempo sem se confundir. (__________)

__________________________________________________________

 

Ø  Jogos de videogame violentos podem alterar a função cerebral depois de apenas uma semana de jogo, afetando regiões do cérebro associadas ao controle emocional e causando um comportamento mais agressivo no jogador. (__________)

__________________________________________________________

 

Ø  O jogo de videogame pode reduzir os sintomas da depressão mais do que o tratamento convencional. (__________)

__________________________________________________________

 

Ø  Os jogos de videogames podem realmente mudar uma pessoa para melhor e melhorar o corpo e a mente. (__________)

__________________________________________________________

 

Task 3 – A terceira e última tarefa será para vocês expressarem a sua opinião sobre os argumentos: Vocês irão colocar na linha que pulou entre um argumento e outro:


TOTALLY AGREE (concordo totalmente)


PARTIALLY AGREE (concordo parcialmente)


DISAGREE (Não concordo / discordo)


OBS: Caso vocês consigam escrever além das expressões que indicamos, fiquem à vontade, pode escrever!

 

Viu como não foi muita coisa! (ou foi 🤔)

Nos despedimos aqui!

Goodbye!!!


Comentários

Postagens mais visitadas deste blog

INGLÊS - VIDEO GAMES ARE GOOD FOR YOU! (SEMANA 1 / 4º BIM 2020)

PV - TENHO UM SONHO E UM PLANO / ESTOU NO CAMINHO CERTO? (SEMANA 9 / 3º BIM 2020)

PV - RESPEITO É BOM E NÓS GOSTAMOS (SEMANA 5 / 2º BIM 2020)